Lotus Cup Europa 2013

De basis auto is een zwaar gecrahte en total loss:

 Lotus Exige S2

Motor: 1796CC 4 cilinder lange slag motor met variabele klep timing en lifthoogte.

Vermogen: 196 PK @ 8200 rpm.

Versnellingsbak: 6 versnelling close ratio bak.

Intrax met enkelvoudige verstelling (30 standen)

Gewicht: +/- 800 KG

prestaties: 0-100 in 4,4 sec. 0-160 in 12 sec. Topsnelheid 237 Km/h

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

D.N.R.T  Sqadra Italia kampioenschap

Auto: Coupe Fiat 16V Turbo

Motor: 1995CC 4 cilinder met Garret G3 Turbolader

Vermogen: 190 PK

Gewicht: +/- 1.250 KG

Onderstel: Intrax met enkelvoudige verstelling (30 standen)

Remmen: XYZ-Racing 330mm zwevende schijven met 6 zuiger klauwen (2011)

Snelste tijd Zandvoort: 2:06:409

Prestaties: 2 x 1ste plaats in 2008

3de plaats in het kampioenschap 2008

Pechprijs 2009 1ste race met de Coupe zware schade en einde seizoen.

2de plaats Squadra Italia klasse >2000 cc.

 

 

De Coupe 16V Turbo komt uit Sicilie en heeft daar gereden bij Scuderia La Contea.

Eind 2007 heeft de auto de overstap gemaakt naar Nederland. Na het behalen van de EU-racelicentie is de auto halverwege het seizoen tijdens het superraceweekend voor het eerst ingezet. Met een snelste tijd in het eerste raceweekend van 2:16.431 werd de toon gezet. Gedurende het seizoen is er continu verbetering geweest waarna tijdens de finaleraces een beste tijd van 2:10.609 werd neergezet.

 

De Coupe Fiat is het gehele seizoen nagenoeg bullit proof geweest. Zorgenkind zijn de voorste remschijven. De vertraging met de standaard remmen is best redelijk maar met het circuitgebruik houden de remschijven het maximaal 2 evenementen uit. (Deze zijn ondertussen vervangen door race specs zwevende Brembo schijven). Naast Banden, Brandstof en de eerder genoemde remmen zijn er geen noemens-waardige kosten geweest.

 

Voor 2010 is naast reparatie van de schade ook het gewicht van de auto iets terug gebracht om met name de te zwaar belaste neus te ontlasten. Naast verwijderen van gewicht, het aanbrengen van een lichtgewicht motorkap is ook de accu naar achteren verplaatst.

Op het wensenlijstje staat  nog om de achterwielen van negatieve camberstand te voorzien en een aerodynamisch werkende achtervleugel te vinden zodat de auto wat minder los van achteren wordt.

 

In verband met het niet voldoen van de Brembo remmen is een XYZ-Racing remset gemonteerd voor seizoen 2011.

Om binnen de regelementen van de Alfa Challenge te vallen is er een nieuwe stoel, SPARCO Circuit VTR, en een nieuw 6 punts harnas geschikt voor gebruik met een Head And Neck Support systeem gemonteerd. Ook moet er verplicht gereden worden met een katalysator.